مسکنها عامل سی درصد بیماریهای کلیوی
برآورد میشود که از هر ۱۰ نفر جمعیت، دست کم یک نفر به بیماریها و اختلالات کلیوی دچار هستند که بسیاری از آنها همچنان از بیماری خود بیاطلاع هستند.
مصرف گسترده بسیاری از داروها به نوعی بلای جان انسانها شده است از جمله این داروها که متاسفانه به طور غیر معمول مورد مصرف قرار میگیرند، داروهای مسکن و ضد درد هستند.
آمارهای اخیر نشان میدهند که مصرف خودسرانه و بیش از اندازه داروها به ویژه مسکنها، عامل نزدیک به ۳۰ درصد بیماریها و نارساییهای کلیوی در کشور است.
متاسفانه بسیاری از افراد جامعه برای کوچکترین سردردی اقدام به مصرف مسکن می کنند و حتی در روز چندین عدد قرص میخورند.
بسیاری از پزشکان و متخصصان نیز بدون دلیل منطقی و خارج از نیاز بیمار اقدام به تجویز مسکنها میکنند و در واقع این اقدام نیز عامل مهم گسترش مصرف مسکنها شده است.