سرطانی که در آقایان، بدخیم و در خانم ها، خوش خیم است!

از میان سرطان ها، سرطان كبد، سرطانی است كه در خانم ها به صورت خوش خیم و در آقایان اغلب بد خیم است.
حسین علی مددی، متخصص گوارش، كبد و تغذیه گفت: كبد از بزرگترین اندام های درون شكم است و پشت دنده ها درسمت راست بدن قرار دارد.
وی عنوان كرد: معمولا سرطان كبد سال ها پس از عفونت در بخش فوقانی شكم و یا توده ای در بخش فوقانی شكم ایجاد می شود.
وی تصریح كرد: ورم شكم، كاهش اشتها، پیری زودرس، ضعف و احساس خستگی شدید، تهوع و استفراغ و زرد شدن پوست از شایع ترین علائم سرطان كبد همچنین درد در سمت راست بدن و شكم است.
وی خاطر نشان كرد: سرطان كبد بیشتر در افرادی كه بیماری زمینه ای مانند هپاتیت B وC دارند دیده می شود و همچنین ممكن است زمینه ژنتیكی داشته باشد.
وی افزود: در خانم ها به علت مصرف داروهای هورمونی كمتر این سرطان دیده می شود و اغلب به صورت توده های خوش خیم ظاهر می شود.

11 امتیاز + / 0 امتیاز - 1392/12/23 - 12:3 Share on Google+
پیوست عکس:
کبد.jpg
کبد.jpg · 212x165px, 12KB
دیدگاه  
Shima-s

خوب بود.

1392/12/24 - 22:3
Awatkw

اره در زنان به دلیل هورمون های استروژن و پروژسترون کمتر وتازه اگه کبدم به اندازه یک ناخن دست باقی بماند میتواند برای انسان کار بکنه البته با داروها مخصوص ولی تو کشور خودمون نیست و هزنیشم بالاست

1393/02/4 - 22:4