آموزش به بیماردیالیزی جهت مراقبت ازفیستول شریانی-وریدی
1. ورزشهای دست را بطورمرتب یک هفته پس ازانجام فیستول انجام دهید.
2. بالمس، یک فیستول فعال لرزشی درزیردست خوداحساس می کنید.درصورت قطع
قطع این لرزش ابتدا بادست دیگرضربات مکرری برروی فیستول بزنید سپس سریعابه
جراح مراجعه کنید.
3. یک هفته پس ازفیستول گذاری جهت معاینه وکشیدن بخیه به جراح مراجعه
کنید.
4. پس ازفیستول گذاری ازبلندکردن اجسام سنگین بادست فیستول دار،گذاشتن آن
دست زیرسر،انداختن دسته ی کیف روی فیستول دارجلوگیری کنید.
6. ازبی حرکتی عضوفیستول داربه مدت طولانی بپرهیزید. انداختن ساعت،انگشتروالنگودرآن
دست،پوشیدن لباسهای تنگ،خوابیدن روی عضوفیستول دار،ضربه خوردن به
فیستول وتاحدامکان ازافت فشارخون جلوگیری کنید زیراباعث ازکارافتادن فیستول
می شود.
5. ازخونگیری،تزریق دارو وسرم وگرفتن فشارخون ازدست فیستول
7. ازخوردن داروهای پایین آورنده فشارخون بدون دستورپزشک بپرهیزید.
8. درصورت بروزدرد ،تورم ،قرمزی،گرمی یا ترشح چرکی درفیستول یا تورم ساعدیا بازوی
دست فیستول داربه سرعت به پزشک مراجعه کنید.
ادامه دارد.....................

11 امتیاز + / 0 امتیاز - 1393/01/18 - 23:4 Share on Google+