در سه ماهه اول “بارداری” موی خود را رنگ نکنید
رنگ کردن مو و خصوصا دکلره کردن موها برای موهای حساس و شکننده و خشک به هیچ عنوان توصیه نمیشود.
برای رنگ کردن مو بهتر است از دکلره کردن مو اجتناب شود وبرای رنگ مو حداقل اکسیدان استفاده شود تا عوارض کمتری برای پوست و مو ایجاد شود.
اینکه برخی از افراد میگویند رنگ کردن مو باعث پرپشت شدن مو میشود توجیه علمی ندارد و این بیشتر بر این علت است که مو ضخیمتر میشود و شخص تصور میکند که رنگ مو باعث افزایش تعداد مو شده است.
معمولا رنگ مو بر پیاز مو تاثیر نمیگذارد اما باعث شکنندگی مو وخشکی مو شده و در نتیجه ایجاد موخوره میکند، بنابراین برای به حداقل رساندن عوارض آن بهتر است بعد از رنگ کردن مو از شامپوهای هیدراته (رطوبترسان) و کرمهای مو استفاده شود.
در افراد عادی هم با توجه به جنس مو فواصل رنگ مو نباید از ۱-۳ ماه کمتر شود.